Bestel.app maakt anderhalve meter in de horeca mogelijk

Bestel.app

Rebel:it draagt de horeca een warm hart toe. Niet alleen omdat we zelf wel van een hapje en een drankje houden, maar ook omdat een deel van onze klanten zich in deze sector bevindt. En we merkten dat zij worstelden met de combinatie van ‘gastvrijheid’ en ‘anderhalvemetersamenleving’. Om horecaondernemers hierbij te helpen, ontwikkelden we Bestel.app

Menu, bestellen en betalen in één app

Via Bestel.app kunnen gasten eenvoudig de QR-code op de tafel van de horecagelegenheid scannen. Na controle zien zij het menu van het restaurant of cafe en kunnen zij eenvoudig hun bestelling doen. De menukaart wordt getoond op basis van het huidige tijdstip waardoor deze altijd actueel is. Op deze manier hoeft een horecaondernemer niet langer verschillende menu’s te laten drukken, uitdelen én desinfecteren.

De gast stelt via het menu eenvoudig zijn bestelling samen en geeft deze -na controle- aan de keuken of bar door. Daar kan men in het dashboard zien dat de bestelling is geplaatst en deze bereiden. Maakt de horecaondernemer gebruik van een pick-up point, dan ontvangt de gast een pushbericht op zijn smartphone wanneer de bestelling gereed is. Normaal uitserveren kan natuurlijk ook; die keuze is aan de uitbater. Dat geldt ook voor de betaling: Het restaurant kan een betaalverzoek sturen, een pushbericht verzenden met het verzoek aan de kassa te komen betalen óf de gast direct vanuit de app laten betalen.

De mobiele app

Pilot bij Blauw073

De eerste gebruiker van Bestel.app is restaurant BLAUW in Den Bosch, een bedrijfsrestaurant op bedrijventerrein De Herven. Wij vroegen hen om de app uitvoerig te testen. Freek van Oort, gastheer bij Blauw073, vertelt hoe dat bevalt:

“We waren bijna zover dat ons restaurant weer open mocht, maar vroegen ons wel af hoe wij dit logistiek in moesten richten. Gezien onze functie op dit bedrijventerrein, willen we onze gasten binnen een half uur voorzien van een goede lunch. We hadden zelf een bestelformulier ontworpen met de basis-broodjes en een wisselend menuutje, maar dat was natuurlijk niet echt van deze tijd. Toen Rebel:it ons vroeg of we de pilot-klant voor Bestel.app wilden zijn, hoefde ik dan ook niet lang na te denken. Op dat moment was het in de gebouwen op het terrein nog stil, maar we moesten natuurlijk wel een plan hebben dat ook werkt wanneer ieder bedrijf weer op volle sterkte werkt. Bestel.app geeft ons die mogelijkheid.”

Finetunen

“Onze gasten kunnen heel eenvoudig hun bestelling doorgeven en ook voor ons is hij prima te gebruiken én te beheren. Omdat het een pilot is, lopen we soms tegen dingetjes aan, maar het contact met Rebel:it is prettig en aanpassingen zijn meestal al binnen een dag doorgevoerd. We misten bijvoorbeeld een opmerkingen-veld waarin gasten bijvoorbeeld aan kunnen geven dat ze een allergie hebben. Een andere functie is dat gasten bij ieder broodje ook de broodsoort kunnen selecteren. Daar wordt nu aan gewerkt, maar dat zijn de laatste openstaande punten.

De app bevalt zo goed, dat we hem ook op een andere locatie van Merin, de eigenaar van het terrein en de panden, in willen zetten. Die locatie is nu net geopend en volgende maand starten we ook daar met Bestel.app. Ik verwacht dan ook, dat er daarna nog meer locaties zullen volgen,” vervolgt Freek enthousiast.

Bestel.app is een blijvertje

Maar hij ziet meer mogelijkheden voor de app: “Deze app is -ook als alle coronamaatregelen uiteindelijk helemaal opgeheven worden- een echte aanwinst voor horecagelegenheden die graag de vaart erin houden. Denk bijvoorbeeld aan sushi bars, pizzeria's, grand café's, strandtenten of cafetaria's en café’s. Maar wie weet hoe lang deze situatie nog duurt…”

Meer info over Bestel.app

Wil je meer informatie over Bestel.app? Kijk dan zeker even op de Bestel.app-website en bezoek daar ons demo-restaurant. Bellen of mailen mag natuurlijk ook!