BonChef: een beheersbaar reserveringssysteem voor restaurants

BonChef

Een kwalitatief, betaalbaar en innovatief systeem, waarbij de restaurateur bepaalt wat hij wil gebruiken. Dat is de gedachte achter BonChef. Restauranthouders die aangesloten zijn bij BonChef kunnen 24/7 reserveringen ontvangen. Daarnaast kunnen gasten via BonChef eenvoudig hun ervaringen over een restaurant delen.

Nieuwe IT-partner

Het contact met Rebel:it kwam in december 2019 tot stand toen we op zoek waren naar een nieuwe IT-partner. Rebel:it werd aanbevolen door onze vorige ontwerper en we zijn in gesprek gegaan. De klik was er en al snel kon Jasper voor ons beginnen,” vertelt Jenny Wietering, accountmanager bij BonChef. “In eerste instantie lag de focus voornamelijk op het leren kennen en het beheer van ons systeem. Maar al snel ontdekte hij dat we behoorlijk op onze Azure-kosten konden besparen door onze omgeving anders in te richten.”

Uitbreiden van het reserveringssysteem

Ze vervolgt: “En daar houdt het niet bij op. We hebben de laatste tijd samen ook flinke stappen gezet in de vernieuwing en uitbreiding van ons platform. Zo is het nu bijvoorbeeld mogelijk om via Google Maps bij restaurants te reserveren en we zien dat het aantal reserveringen flink toeneemt. Daarnaast hebben we een volledig nieuw dashboard voor de restauranthouders ontwikkeld en zijn we bezig met een nieuw design. Dat wordt ook helemaal door Rebel:it opgepakt.”


Het nieuwe dashboard

Klantvriendelijk en corona-proof

Het nieuwe dashboard geeft de restaurateurs veel praktische mogelijkheden. Een tafel in een restaurant reserveren via BonChef is nu volledig corona-proof: via het platform kan niet alleen rekening gehouden worden met de anderhalvemeter-richtlijn, maar kunnen gasten ook een tijdsvak reserveren en kan de restauranthouder werken met een dynamische tafel-indeling, zodat er nooit te veel gasten tegelijk aanwezig zijn in het restaurant. Daardoor heeft de restaurateur overigens ook beter in kaart hoeveel personeel hij op een bepaalde dag en tijdstip nodig heeft, zodat ook de personeelsplanning een stuk eenvoudiger wordt!

Samen groeien

“Wat ik vooral prettig vind aan de samenwerking,” gaat Jenny verder, “zijn de korte lijntjes. Als ik ergens tegenaan loop, kan ik Jasper altijd bellen en heb ik snel antwoord op mijn vraag. In het begin had hij nog niet zoveel kennis van de horeca, hoe restaurateurs werken, bijvoorbeeld, of waar zij behoefte aan hebben, daar heb ik hem dan weer bij geholpen en hij krijgt steeds meer inzicht. Zo groeien we samen en dat is prettig voor de toekomst!”


AgendaReserveringsboek